Lars (student, 21): Vertrouwen, zelfverzekerdheid en balans 
‘Ik ben op coaching gekomen vanwege langdurige problemen met studeren. Na al de derde studie in te gaan en nooit verder dan het eerste jaar zijn gekomen had ik een erg laag vertrouwen in mijn eigen kunnen, en daarbij wist ik niet waar ik de fout in ging. Ook vond ik moeilijk balans te vinden tussen de meerdere interesses die ik heb, en had ik erg het gevoel dat ik in een negatieve spiraal zat waar ik niet uit wist te komen.
Door de coaching bij Mirjam ben ik zelfverzekerder geworden over mijn eigen kunnen omtrent studeren, ik heb structuur leren aanmaken en leren plannen. Ik ben meer gebalanceerd geworden als persoon en heb ook een betere verhouding tussen de verschillende interesses weten te vinden.’ 

Eline (student, 19): Dingen die er in jouw leven echt toe doen
Eline studeerde sociologie, maar dit bleek geen goede match. Ze stopte na een paar maanden met haar opleiding en wist niet zo goed welke opleiding ze moest gaan doen, vooral omdat ze in heel veel dingen geïnteresseerd is.
‘Het werken met Mirjam was voor mij heel fijn, omdat ze mij begeleidde in het vinden en herkennen van mijn talenten. Door te focussen op de dingen waar je energie van krijgt en door vervolgens te kijken welke studie of opleiding daarbij past, krijg je een veel beter idee van wat je nou eigenlijk wilt bereiken en waar je gelukkig van wordt.
Op school wordt vooral gekeken naar je interesses en zoek je aan de hand daarvan een opleiding. De training ‘In drie stappen door de studiekeuze-oerwoud’ richt zich op jou als persoon en kijkt verder dan alleen je interesses. Dit is fijn, want als je, net als ik, heel veel interesses hebt, weet je soms door de bomen het bos niet meer te vinden.
Mirjam kijkt naar wie je bent als persoon en gaat dieper in op de dingen die er in jouw leven echt toe doen, die jou maken tot wie je bent. Ze helpt je aan de hand daarvan het bos te zien en de belangrijkste bomen te vinden.
Het was heel fijn hoe Mirjam uit mijn verhalen duidelijke punten wist te formuleren. Dingen die ik zelf eerder niet gezien had of niet onder woorden kon brengen. Het opschrijven van de talenten was voor mij een hele openbaring: dingen die ik gewoon vond, bleken niet voor iedereen te gelden, maar echt onderdeel te zijn van wie ik ben. Het is heel fijn om de dingen te zien die jou jou maken, zeker als je even niet meer weet wat je moet met je toekomst.
De duidelijke uitleg over het doel van de gesprekken en hoe Mirjam de dingen wilde aanpakken, zorgde ervoor dat de gesprekken soepel verliepen. De ontspannen sfeer die tijdens de gesprekken aanwezig was en Mirjams open houding en oprechte interesse zorgden ervoor dat ik me gehoord en gezien voelde en dat was super fijn.’
 

Inge (moeder): Van een bankhangende puber tot gemotiveerde volwassene 
‘Na een zonder problemen doorlopen VWO opleiding lukte het onze zoon niet om tijdens zijn universitaire studie tot resultaten te komen.
Gestart met een studie geneeskunde, overgestapt naar economie en bedrijfskunde maar daar het eerste jaar met onvoldoende studiepunten afgesloten, werd hij gedwongen om een andere keuze te maken. Met hulp van Mirjam is het hem gelukt om tot nu toe alle tentamens van het eerste jaar bedrijfskunde te halen.
Daarnaast heeft hij op zijn vrije zaterdag een muziekopleiding gevolgd. De combinatie muziek en studie motiveerde hem en dwong hem om gestructureerd te werken.
Hij is enorm gegroeid, begint op tijd en serieus te studeren en heeft er weer lol in. Wij zijn ervan overtuigd dat de coaching van Mirjam hem heeft geholpen om tot dit resultaat te komen.
Mirjam is zeer vakkundig en heeft hem geleerd zijn talenten te benutten.  Van een bankhangende puber werd hij het afgelopen jaar een gemotiveerde volwassene!’ 

Lees meer: ervaring Inge